Hodnotenie sezóny na Maníne

  • Každoročný záver sezóny na Maníne tradične obsahoval zhodnotenie uplynulej sezóny. Kým sa na spolkovej stránke objaví oficiálna správa, ktorú pripravuje komisia alpinizmu, prinášame predbežné informácie od účastníkov, zatiaľ bez záruky. Ak viete viac, napíšte do komentárov. Text budeme priebežne aktualizovať. :)

Reprezentácia 2013: Štefan Bednár, Maroš Červienka, Ondrej Húserka, Stano Klimo, Jakub Kováčik, Jozef Krištoffy, Lenka Mičicová, Richard Nyéki, Miroslav Peťo, Pavol Rajčan, Michal Sabovčík, Ján Smoleň

Comments (33)

Hodnotenie sezóny na Maníne

20.11.2012 18:00:36
Anonym -

To čo má byť za reprezentácia?

Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

20.11.2012 19:47:02
Reakcia Anonym -

chcel by si tam seba?

Hodnotenie sezóny na Maníne

20.11.2012 20:15:45
Anonym - sloso

to bude zase polrocna debata o tom, kto ma, a kto nema byt v repre :)

Hodnotenie sezóny na Maníne

20.11.2012 20:16:50
Anonym -

tak pre bednara by to mala byt výzva.toho roku mal progres.neh sa mu darí. a ostatní členovia repre podla mna si to zaslužia. mali vykony.nezaspať na vavrínoch.

Hodnotenie sezóny na Maníne

20.11.2012 20:21:37
Anonym -

do juniorov nemame viac talentov?len dvoch?andrea dancsova tu je na fotke odpoviem si asi nemame alebo nedodali material.

Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

20.11.2012 20:49:23
Reakcia Anonym - brano

Andrejka sa uz do juniorov asi nezmesti, ale urcite bude tvojim vekovymodhadom potesena. :)

Re: Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

20.11.2012 20:59:09
Reakcia Anonym -

tak schvalne na tej fotke flash dance 7c mišja peč foto tyždna kukam pozeram tak mi to dava že nejake deculo to lezie (alebo fotka je spred 10 rokov?)aj tak parada

Re: Re: Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

20.11.2012 21:43:12
Reakcia Anonym - brano

Nie, fotka je aktualna, ale suhlasim, naozaj to tak vyzera. Ale do juniorov sa uz fakt nevlezie.

Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

20.11.2012 21:02:45
Reakcia Anonym -

A koho? Buďme radi, že sú aspoň títo dvaja.

Re: Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

20.11.2012 21:33:34
Reakcia Anonym -

ja som rad.

Hodnotenie sezóny na Maníne

20.11.2012 22:17:02
Anonym - višňa

šag počkajte ja scem ešte čosi vyliezť :D nejakého gekona :D alebo salamandru :D len neni kedy:)

Hodnotenie sezóny na Maníne

21.11.2012 09:05:36
Anonym -

Pekne! Palovi držim palce, pišta sa dočkal zaslužene za svoj progres hadam mu motivacia vydrži, výkonosť na slovensku rastie myslim že buducu sezonu sa dočkame viacerych peknych prelezov aj od ludi mimo repre tešim sa čo predvedu :)

Hodnotenie sezóny na Maníne

21.11.2012 19:14:54

Pekne, congratz všetkým, čo sú v reprezentácii :)

Hodnotenie sezóny na Maníne

23.11.2012 08:31:10
Anonym - Mr.Skrachovanec Serak

Chalani, garatulujem :D no neviem, co tam stale robi ten MR.Lepenka, kvantita je pekna, ale .....

Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

25.11.2012 11:21:25
Reakcia Anonym -

Koho tym myslis?

Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

27.11.2012 19:50:38
Reakcia Anonym -

aj ja som zvedavy koho to mysliš?

Hodnotenie sezóny na Maníne

29.11.2012 12:04:12
Anonym - anonym :)

panko o dva prispevky vyssie ma pravdu. Lepenkova zima na urovni pod/priemerneho zimneho lezca v tatrach, alpy na hanbu pre repre. Za leto by som skor odcenil slecnu huserkovu...

Hodnotenie sezóny na Maníne

29.11.2012 18:22:10
Anonym - Palo

Viete čo písalkovia? Vylezte to čo Maroš a budete aj vy v repre :) Aké jednoduché. Keď sa tam dostane aj podpriemerný lezec čo ste potom vy?

Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

29.11.2012 20:39:13
Reakcia Anonym -

a čo vliezol? ved už vlani si ho niektp doberal že vyliezol za januar 30 ciest niekde pri chodniku že nech skusi v odlahlich dolinach a tiež valpach liezli na mont bl. tacul čo je nastup zo zjazdovky atiež ho tam niekto štekroval neh nalezu do niečoho važnejšieho, potom tu bola ohrada že je mladý aby sa voladakde nezhlušil...pravda je že je mlady ambiciozný ale patrilo by sa zverejnit čo vyliezol na urovni repra.ale zase mame komisiu a ta zatial vždy poskladala repre na urovni.

Re: Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

29.11.2012 20:58:00
Reakcia Anonym -

na iamesackej stranke ma report z letneho mesačneho lezenia v chamonix adolomitov zajimave čitanie askromne poznamenane že tym čo vyliezli slovenske horolezectvo neposunuli ale...

Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

30.11.2012 00:32:15
Reakcia Anonym -

Podla mna by mali byt nejake jasne pravidla pre nominaciu do repre, napriklad: - skalky: 8c - viacdlzky, napr. v Chamonix: 7c - bouldre: 8B - vyskove horolezectvo: 8000m A bolo by vymalovane. Kazdy by vedel dopredu, ci ma na repre alebo nema. A nikto by nenadaval na repre, lebo by sa tam dostavali ludia so zasluzenymi vykonmi s dopredu stanovenymi pravidlami.

Re: Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

30.11.2012 00:33:41
Reakcia Anonym -

skalky: 8c; viacdlzky, napr. v Chamonix: 7c; bouldre: 8B; vyskove horolezectvo: 8000m

Hodnotenie sezóny na Maníne

30.11.2012 01:24:16
Anonym -

a co ked bude liezt 10 ludi 8c tak vsetci pojdu do repre ? :D a dalsich 5 da 8000 :D:D:D

Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

30.11.2012 06:31:19
Reakcia Anonym -

bodaj by sa niekedy takyto problem na Slovensku riesil :DDD

Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

30.11.2012 13:16:57
Reakcia Anonym -

Zas az tolko ludi na Slovensku 8c nelezie, a keby ich bolo strasne vela, tak sa da kriterium 8c+, 9a, tie hranice by mali byt tak prisne, aby sa tam zmestilo len par ludi. Take sito. Alebo z tych ludi, co vylezu nieco tazsie ako 8c by sa vybrali prvi traja s najtazsimi vystupmi. Namiesto toho tu mame komisiu, ktora nanominuje ludi do repre podla toho, ako sa im zachce, resp. koho viac poznaju, aj ked s dobrym umyslom. S nejakymi pravidlami (sitom) by to bolo ovela transparentnejsie.

Re: Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

30.11.2012 13:43:01

Ja tiez zastavam nazor, ze s konkretnymi pravidlami by to bolo transparentnejsie. Bohuzial nie som schopny sformulovat pravidla, ktore by zvazili rozumne vsetky situacie, ktore si viem predstavit. Prvy nastrel je - dajme repre len tym, co vylezu 8c+. Ok, tak teraz budu ti nestastnici nacvicovat cely rok jednu cestu? A ak da niekto len 5x8b OS, tak to uz nema tu hodnotu. Este povedzme na skalkach alebo na bouldroch by s dao vymysliet dalo, ale v horach, to uz vobec teda netusim ako by sa take kriteria definovali. Faktze daj navrh. Zaujimalo by ma, ako by si tie pravidla povedzme pre buduci rok navrhol definovat. Mozno z toho vznikne nieco pouzitelne, uvidime. Druhy problem je - mas rozpocet, ktory chces rozdat. Teda dopredu tusis, kolko asi ludom mozes dat podporu, tazko odhadnut co vylezu. Zlomia si ruku? Prestanu liezt? Nebude ta cesta co maju za domov cely rok zatecena? Tazko dopredu nastavit kriteria. Ked zrazu suhrou okolnosti bude dobry rok, 10 ludi vylezie 8c, dostanu kazdy po 20 euro? A podla mna - tie kriteria nie su az tak nejasne alebo neodhadnutelne. Pozri vystupy za par rokov dopredu a tak zhruba vytusis co asi treba vyliezt. Kazdopadne nech tak ci onak, ide o tak smiesne sumy, ze podla mna sa ani neoplati nad tym nejako velmi spekulovat.

Re: Re: Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

30.11.2012 14:15:18
Reakcia Anonym -

Nejake kriteria by tu mali byt. Boli iba sito, ze by o tebe vobec uvazovali, ze sa dostanes do repre - nominacia do repre. Z tych nominantov by sa vybrali najlepsi, aby sa naplnil dajme tomu pocet 3 skalkari, 2 bouldristi, 2 alpinisti a jeden vysokohorsky. K tym skalkam. Ono by mozno bol niekto, kto nacvici jedno 8c za rok, ale popri nom by mol v nominacii dalsi typek, ktory by mal 3x8c a jedno 8b OS, tak vyberies jeho. Jasne, prehladne. Stredne hory, min. 7c - zas by sa z tych nominovanych dali vybrat do repre ludia: vyberem cloveka so 7c v Chamonix s 20 dlzkami a nie so 7c s 5 dlzkami na plazi na Sardinii. Velhory: z nominacie by si vybral cloveka s K2 bez kyslika s tazsim lezenim a nie cloveka s vystupom normalkou s kyslikom. Niekto tu spominal financne odmeny, tam je to este nejasnejsie. Ale su to tak male sumy, ze ma to vobec netrapi.

Re: Re: Re: Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

30.11.2012 14:23:56

No a nie je to prave tak? Ved zoznam ludi co poslali vystupy je verejny - http://www.james.sk/object.asp?pageid=25&portal_id=1&id_object=979 -, takze je jasne z coho sa vyberalo (konecne od tohto roku). A tych ludi co poslali vystupy je tak zalostne malo, ze stanovovat nejake kriteria je vlastne zbytocne, lebo by si tym komisia ziadnu pracu neusetrila ani nic ine. A ked aj nadalej budu zverejnovat ich bydliska, cisla OP (!!!) a telefonne cisla, tak nabuduci rok posle mozno este menej ludi.

Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

30.11.2012 15:35:02
Reakcia Anonym -

Nie, nie je to tak, pretoze tie kriteria nie su zname dopredu a potom tu vznikaju priepastne rozdiely najme v kategorii stredne hory, kde sa zmesti snad vsetko od bigwallov, Alp, Karakoramu az po 5 dlzkovu sportovu cestu v Hollentali. Koho potom niektori reprezentanti reprezentuju, ked ich prelezie kopa ludi. Slovensko nie je tak velke, aby sa o vykonoch lepsich nevedelo. V Jamese by sa mohli zobudit zo sna a pozriet si dennicky napriklad tu na Climbe namiesto tych nezmyselnych formularov z roku 1960.

Hodnotenie sezóny na Maníne

30.11.2012 14:00:47
Anonym -

tam kde sa rozhoduje o peniazoch aj ked smiesnych budu vždy nespokojní a ukrátení...mne je cela repre v lezení ukradnutá a tak je mi jedno kto tam je a kto nie, určite tam ale nedali niekoho len preto že jeho tatko je predseda JRD ale že si to poctivo odmakal...

Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

30.11.2012 14:07:39
Reakcia Anonym -

Vraj 20 ludí poslalo výstupy, aspoň vidieť ako to ostatných lezcov zaujíma. Tý čo o podporu mali záujem spravili aspoň tú jednu malú podmienku čo James má, spísli výstupy na papier a poslali to na James. Takž komisia vyberala len z tých 20 nie z celého Slovenska

Re: Re: Hodnotenie sezóny na Maníne

01.12.2012 21:56:56
Reakcia Anonym -

komisia asi vyberal z celeho slovenska ked len tolkí poslali svoje hodnotné výstupy a chceli sa o to podelit sostatnými slovakmi!!!že ich bolo 20? slovensko je male? malé!! lenive niečo napisat pochvalit sa? lahšie je kritizovat podžubovat ako pochvalit sa.tu vôbec nejde o tu finančnu podporu ta je ozaj symbolická.ked chce niekto v sučastnosti niečo urobiť a byť v manšafte potrebuje viac prostriedkov po celý rok a ktomu ešte lasku prečo to robí. a kedže iames sa sklada z nejakých písmen ktore niečo v skratke znamenaju tak aj hadam aj to!!i ked v dnešnej dobe by to možno potrebovalo reviziu!!!

Hodnotenie sezóny na Maníne

03.12.2012 18:07:50
Anonym - panic z presova

Hladam nejaku horolezkynu na zaucenie nemusi byt reprezentantka, ani ja nie som, ale som dobry chlapec... A mam rad hory a mozno aj nieco viac

Only registered users can comment this item. Please signin or signup!