Comments (40)

O Sole Mio

21.07.2011 14:16:20
- Jan

Pred 24 rokmi to urcite nebolo viac ako 6b+

Re: O Sole Mio

21.07.2011 15:09:25

"Jo kde sou ty casy, uz ani ta klasifikace neni co bejvala."

Re: O Sole Mio

21.07.2011 15:13:40

Veru. Aj superpavuk superdirekt a supercojaviemco (Platna) vsetko boli vtedy 5+. To boli casy. A mlieko za dve kacky.

Re: Re: O Sole Mio

21.07.2011 21:42:34

Pred 24 rokmi urcite nie, to uz boli na slovensku osmicky a sportove prelezy.

O Sole Mio

21.07.2011 16:40:44
- zvk

bratku Janku, nechcem sa hadat, ale kelo lezcov telo nazorov. Skusme hladat objektivne riesenia. A mozno potom nebudu 7ceckovy lezci liezt 2x af 6+ v demanovskej dol. Mojej obtiaznosti mozes verit. Netrpim komplexamy a fakt ma to zaujima. Zdruf a nech ti lezie, zvk

Re: O Sole Mio

21.07.2011 21:44:05

Cesta ma v sprievodcovi hodnotenie 6b+, pise Ti tu clovek, co lezie 30 rokov, ze to je 6b+, len podla Teba jedineho je to 6c+/7a v dennicku? Ego?

Re: O Sole Mio

21.07.2011 22:08:10

http://www.camptocamp.org/routes/181039/fr/grand-capucin-o-sole-mio<br /> http://www.climbandmore.com/cli mbing,588,0,1,mountains.html<br /> <br /> Obidve topo uvadzaju 6b+. Takze radsej verit Piolovi ako nejakemu zvk. Zdruf a s tou obtiaznostou to neprehanaj.

O Sole Mio

21.07.2011 22:09:54
- zvk

:-) je to mozne, som otvoreny kazdej rade od srdca. Cisla ma nezaujimaju, ani tvoje roky lezenia ani tvoja obtiaznosti,..ludia maju rozne pohnutky a tak, musim si to vyskusat sam,.. Potom si utvorim predstavu. Clovek ktory bude od napr. Sole Mio cakat 7+lezenie bude prekvapeny. Tak ako v niekt.sestkach na Slovensku. Dufam ze tato info pomoze, tym ktory to pojdu. Tod vsio. dennicek mam celkom dost u riti a som len rekreacny lezec, takze nerobim si z tychto veci tazku hlavu...take it easy!

Re: O Sole Mio

22.07.2011 06:52:41

pomôže v rozhodovaní, zvk vďaka :)

Re: O Sole Mio

25.07.2011 15:24:36
Reakcia - Jano

Mna nezaujimas TY. Vadi mi vsak ked niekto tvrdi ze vyliezol nieco OS a pritom polku steny vyliezol top rope... resp ani nevyliezol.<br /> <br /> Jedine co som chcel povedat ze vtedy ta klasifikacia sedela. Kedze som vtedy liezol aj ine cesty 6c, 7a a tie iste cesty som liezol aj po 20 rokoch a ich obtiaznost sedela tak si dovolujem tvrdit (ci sa ti to paci alebo nie) ze VTEDY to bolo DNESNYCH 6b+.<br /> A nakolko poslednom obdobi vyleziem kazdy rok cca 10 piolovych ciest mozem prehlasit ze dotycny panko vie sakramentsky dobre rozlisit medzi stupnami 6b+,6c,6c+.<br /> <br /> A pomoct tym co pojdu liezt Piolove cesty, obzvlast tie co neboli druhotne doistene by mohla informacia ze s Pajstunskymi &quot;7+&quot; si ani v 6a neprdnu.

Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 16:06:30
Reakcia - zvk

balada o hovne,... kedze mam pravo vyuzit svoj vlastny odhad - nech sa paci, informacie su v etery, nech si s nimi kazdy nalozi ako chce, podaktori (ako pozeram na tomto rozpinajucom sa fore) sa nimi dokonca dusia...<br /> Ked nabuduce pojdem liezt nejaku Piolovu cestu urcite ti Jano napisem. Zaujima ma informacia z prvej ruky od akehokolvek lezca! A ktomu flashu...ked si pojdem rekreacne zaliezt do 7b ako lezie polka sveta, nebudem sa tyrat tahanim vsetkych dlzok. A dennicek je predsa nezavazne osobne info. Ked mi raz v dalekej buducnosti pojde o to, aby som so svojim vykonom prerazil, kupim ti pivo, zaplatim benzin a budes ma len istit a zumarovat. Mail na teba mam, ozvem sa ti. ;-)

Re: Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 17:57:06
Reakcia - tom

ked je pre teba lezenie (na prvom konci) cesty, ktoru chces vyliezt, tyranie, tak naco lezies? :-)

Re: Re: Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 18:25:47

zvk a ked sa tam utyras mozno ti po takejto diskusii vela ludi ani nebude doverovat.ak napises ze ta nezaujimaju cisla tak ich neries a povedz si kua tazke 6b+ a hotovo .

Re: Re: Re: Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 18:46:00
Reakcia - Pedro

radšej budem dôverovať niekomu kto vyjadrí aj keď nepopulárny, alebo menšinový, ale svoj názor ktorý si vie podpísať.<br /> +bod zvk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 19:21:19

ok ale jeho nazor je skor vetsinovy .miesto toho aby sa ludia trochu zamysleli nad tym co im niekto vytkne hned nastupuje utocna obrana tej svojej pravdy a nepripustenie si aj vlastnej chyby.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 21:55:39

Aj Jano Horvath sa podpisal.

Re: Re: Re: Re: Re: O Sole Mio

26.07.2011 10:43:50
Reakcia - zvk

no dobre priatelia, posledny doladovaci koment z mojej strany. O Sole Mio - !!!Team OS!!! s Mirom Petom (nie skalkarsky os..lebo sme sa striedali a kazdy mal svoju tazku dlzku)...nikto z nas tam ani raz nesadol a cestu sme si krasne do pohody vychutnali. Na to som dal do poznamky !!!TEAM!!! lebo sme to tak liezli... takyto styl normalne existuje a vy co tu pisete za mnou ste zrejme viacdlzkovu cestu v horach v zivote nevideli, lebo nemate o tom okrem Jana Horvata sajnu. Teamovy prelez je totiz bezne zauzivany styl prelezu v horach ked lezu dvaja vyrovnany lezci a spravodlivo sa striedaju v tahani dlzok. O Sole Mio som cital vselico, od 6b+ cez 6c a niekto pisal na nejakom nemeckom servri aj 7a. Aka rozmanitost nazorov! Nech vam lezie!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: O Sole Mio

26.07.2011 13:22:56

Hlavne, ze Ty mas sajn. A co potom okolite 7acka ako Echo, Gulliver alebo Bonatti. Tie by si dal za kolko?

Re: Re: Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 18:50:33

ved ju vyliezol, pred tym ludia nez nieco napisete citajte co tu uz odznelo “ked si pojdem rekreacne zaliezt do 7b ako lezie polka sveta, nebudem sa tyrat tahanim vsetkych dlzok.“<br /> <br /> vsetkych dlzok, t.j. padol isiel druhy a ten dal flash, ved to tu uz odznelo.......

Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 20:23:44

Piola ma cesty super, vie odhadnúť klasifikáciu ale keď je kombinácia Michel Piola a Pierre Alain Steiner treba očakávať dosť velké obtiaže a o stupeň ťažšiu klasu to je jasné, na vlastnej koži odskúšané, skús si vyliezť od týchto dvoch inú cestu a uvidíš že fakt dávajú podhodnotenú klasu

O Sole Mio

22.07.2011 09:45:52
-

Vzdy lepsie mat poruke viac nazorov od ludi, ktorych poznam a viem ako asi pouzivaju stupnicu, ako nejake skamenene cislo v sprievodcoch, ktore ma pre kazdeho iny vyznam. Osobny nazor sa vzdy hodi nezavisle ci sa to starym vlkom paci alebo nie. Cesta ostava stale 6b+, ake problemy robila subjektivne Zvk mi pomoze odhadnut ci to vobec prebijem, lebo viem lepsie odhadnut ako lezie, navyse pochybujem ze Piola vie este aky je rozdiel medzi 7+ a 8-, podla mna to v takych kvakoch striela +-. Urcite treba vlastny nazor, v horach duplom.

Re: O Sole Mio

25.07.2011 10:29:21

na nazor o ktorom hovoris je tam kolonka poznamka.mozes napisat zdalo sa mi tazsie.ak tu do sprievodcu zacneme pisat nieco ine ako je v topach nebude to tu potom mat ziadnu informacnu hodnotu.<br /> ps . piolove 6b+ su vetsinou lahsie ako stare tatranske 7+, ze by toto bola vynimka?

Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 10:46:16

Nemas pravdu od toho tam ta kolonka je, SUBJEKTIVNA obtiaznost. Obt. zo sprievodcu mas hore za nazvom.

O Sole Mio

25.07.2011 14:03:35
-

Aha sory to je pre mna Nove že do tabuľky diff <br /> si ľudia píšu ako sa zdala cesta im.ak sa mi nejaká 7 bude zdať za 8 mám si napísať 8?:-)<br />

Re: O Sole Mio

25.07.2011 14:09:25

Ano, navrhovana uprava klasifikacie pripadne subjektivne hodnotenie. Opakujem povodna klasifikacia je uvedena hore.

Re: O Sole Mio

25.07.2011 14:14:32
Reakcia - brano

Ano, je to priestor pre subjektivny nazor na klasifikaciu. Cesta ma svoju obtiaznost vlozenu tym, kto zadaval cestu, je snaham aby to sedelo so sprievodcom alebo vacsinovym nazorom. Kazdy prelezca moze vyjadrit svoj nazor. Casto sa pouziva, ak sa trebars v ceste vylomili chyty a obtiaznost sa zmenila, alebo v tlacenej verzii sprievodcu bola chyba. Tiez je to myslene ako sposob, ako rozumne navrhoat zmenu klasifikacie. Vsetci pozname mnozstva ciest ci uz nad- alebo pod-hodnotenych, toto je priestor na vyjadrenie vlastneho nazoru.<br /> Inac by to policko nemalo ziaden zmysel, stacilo by skopirovat hodnotu zo sprievodcu a neotravovat pouzivatela pri zadavani cesty dalsim polickom. Predvolena hodnota je obtiaznost zadana v sprievodcovi, ktaze kto nechce, nemusi nic vyjadrovat.

O Sole Mio

25.07.2011 14:23:08

trosku haluzne potom vyznieva fakt, ze cim tazsia sa mi cesta bude zdat, tym viac bodov za nu zhrabnem :) <br /> (viem ze nejde o body, ale aj tak je to divny pristup... podobne ako ked si tu niekto zapisal TR cestu o 2 stupne tazsiu ako bezne lezie s poznamkou &quot;po stvrte istenie&quot; a body sa sypali) :)

Re: O Sole Mio

25.07.2011 14:27:32

za TR sa body zaratavaju mensie, osobne by som dal 0, len ako info. Po xte istenie? to potom nie je ani TR, to ze si ludia zapisu co chcu neustrazi ziaden system...

Re: O Sole Mio

25.07.2011 14:33:36

Kurde to je dobry napad. Zapisem si svoje osmicky, ktore sa mi zdali ako 9becka a budem prvy v rebricku.

Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 14:35:51

zapis aj vsetky popod ktore si kracal s poznamkou &quot;po nastup&quot; :)

Re: Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 22:32:07
Reakcia - Svrčo

to tí zcestovaný majú potom navrch :)

Re: O Sole Mio

26.07.2011 09:44:34
Reakcia - jaa

palo moc tu nevykrikuj a radsej sa zamysli nad svojimi TR a AF a inými prelezmy poctivim štýlom....jo? zvk, je to ok vyjadrit svoj nazor na cestu, hlavne o ceste, ktorá je v horách...parada!diky

Re: Re: O Sole Mio

26.07.2011 13:35:14

moc tu nevykrikujem, napisal som len to co sa mi na tom bodovani nevidi. a ze mam v denniku aj TR a AF ? mam... je to moj dennik, pisem si to tam ako poznamky k ceste... tie TR a AF cesty tiez nepovazujem za prelezene, skor za rozpracovane a cakajuce na dolezenie normalne odspodu. a v mnohych pripadoch si to AF cenim viac ako TR, hoci bodovane je to tu inak. ale ak mas nejaku konkretnu vec co by si tomu vytkol, daj, prehodnotim. <br /> a proti tomu ze zvk povedal co si o obtiaznosti osolemia mysli nemam najmensie vyhrady. je to jeho nazor, bodka. tiez poznam par cesticiek ktore mi pridu tazsie ako cislo napisane na nastupe. a par zas naopak. leziem ich preto aby som si zaliezol, nie aby boli v denniku.

Re: Re: Re: O Sole Mio

26.07.2011 14:32:06
Reakcia - jaa

tak ak je to tvoj dennik a pises si tam co chces, preco sa vyjadrujes k denniku niekoho kdo si tam napise tr po 4. istenie. podla mna zapisat si do dennika cestu tr alebo af je rovnaka blbost ako si ju napisat tr po 4 istenie. ale v principe je to uplne jedno, len sa potvrdilo pravdlo, ze trafena hus zagága :)))

Re: Re: Re: Re: O Sole Mio

26.07.2011 14:44:40

je to jeden malicky rozdiel. ked dam cestu TR, dostanem o 50 bodov menej ako za PP... ked AF, bude ich o 150 menej. ked dam cestu TR do polovice, dostanem tiez o 50 menej hoci som ju nedoliezol. <br /> p.s. nepisem si tam &quot;co chcem&quot; ale co preleziem a ako to preleziem. to co zatial nepreleziem (myslim od zeme po zlanak) tam nepcham.

Re: Re: Re: Re: Re: O Sole Mio

26.07.2011 15:39:07
Reakcia - jaa

:)

O Sole Mio

25.07.2011 14:57:59
-

inak s tymi tr prelezovymi bodmi je to pravda. casto sa stava, ze v rebricku je lezec s napr. 1 x 8 tr a 5 x 7 tr vyssie ako lezec, co ma 4 x 7 rp a 3 x 7- os. za tr NULA BODOV! to nie je regulerny prelez. nech je v dennicku, ale nebodovany. <br /> a pokial ide o body v diskutovanej teme, ja by som dal body podla sprievodcu. lebo ak si to potom napisem subjektivne o stupen tazsie, budem na tom lepsie.

Re: O Sole Mio

25.07.2011 16:03:15
Reakcia - brano

Pozeram, ze je tu nejako vela dennickarov, chlapi, beriete to nejak moc vazne. Tato tema bola uz par krat preberana, zhruba zhrniem k comu sa doslo. <br /> V prvom rade, bodiky maju sluzit pre teba, aby si videl, ci sa niekam posuvat alebo nie. Ked sme navrhovali bodovaci system, cielom bolo umoznit aj slabsim zacinajucim lezcom resp. tym, ktory este netahaju (baby, deti) sledovat svoj progres. <br /> Dalsia vec, s ktorou ja osobne nesuhlasim, ze TR nie je prelez. Je to samozrejme subjektivna vec, viem ze su rozne anzory, ale TR je volny prelez. Rovnako ako aj AF. Aka je jeho hodnota v porovnani s inymi stylmi je debata hodna plodneho krcmoveho vecera, kazdopadne nastavili sme to takto, uprednostniac slobodny usudok vas, pouzivatelov a predpokladajuc, ze to asi nebude prilis casto vyuzivane a vyznamne to vysledky neovplyvni. Viem si predstavit kopec ludi, ktori chcu mat moznost si viest osobnu evidenciu a sledovat svoje osobne statistiky na TR prelezoch. <br /> Trochu ma prekvapilo, ze tie rebricky beriete az tak vazne, ak je to problem, asi by stalo za zvazenie mat moznost vsetky ine styly prelezu ako OS, Fl, RP, PP dat za nula, mne to ziadne problemy doteraz necinilo, ale toz vy viete, ale ja som aj za zachovanie moznosti sledovat svoje &quot;uspechy&quot; aj pre zaciatocnikov, deti a ludi co z akychkolvek pricin nelezu odspodu. Daco snad vymyslime.<br /> Tretia vec - body podla sprievodcu. Pozerate sa na to jednostranne. Ak si iekto zapise subjektivne vyssiu klasifikaciu, dostane viac bodov. Ale zaroven bude medzi kamaratmi za blbca. Co je podla mna dostatocny trest, ak si nazor nevie obhajit a nema aspon trosku realny zaklad. Lenze aj ked klasifikaciu zhodim, zapisem si nizsiu, dostanem menej bodov. Takze akasi prevencia prilisnemu machrovstvu. U kamosov budem frajer, ale bodikov v rebricku menej.<br /> Dalsia vec su chyby v sprievodcoch. Ci uz nasich alebo kniznych, podla ktorych su casto zoznamy ciest vytvarane. Niekto mechanicky opise cesty z knizky, aj ked ich neliezol. Ja ju preleziem, vidim, ze je to kravina, ze to nie je 7c+ ale 7b+, ale body sa mi rataju za 7c+. Som nespokojny, lebo moje body nezobrazuju to, co si myslim ze som vyliezol (stalo sa mi v Ceuse).<br /> Co sa rebricka tyka, treba to vetko asi brat s rezervou. Ono aj ked niekto da jedno 8a rocne, druhy 10x6a, ten druhy bude nad tym prvym (pri prednastavenom nastaveni). Trochu poklikas, zmenis nastavenia, a hura, mas take vysledky ako chces, s jednym 8a si prvy na svete. S trochou nadsazky, pre kazdeho existuju take nastavenia filtra, kde bude prvy. :)

Re: Re: O Sole Mio

25.07.2011 22:35:07
Reakcia - Svrčo

a Underground TR je asi hodnotnejší ako RP :D aspoň u mňa :D

Re: Re: O Sole Mio

26.07.2011 19:52:57

Urcite ano, hlavne ak das kriterium login lezca :-D.

Only registered users can comment this item. Please signin or signup!