Cesta: Pravé rebro - A. Grósz, I. Györffy, A. Wiegandt,, 3
Oblasť: Furkotska dolina
Sektor: Štrbské Solisko
Typ: Stredné hory (< 5000mnm)
Hodnotenie: 2.5
Počet istení: 1
OS prelezy: 100%
Vyrobená: 01.01.1970

Popis:

Pravým rebrom steny. - Nástup je cez ľahké trávnaté skalky pod úpätie pravého rebra. Spočiatku priamo ním hore dosť ťažko. Po trištvrte hodine sa dostaneme na hladké exponované ostrie rebra okolo menšieho strmého komínika, rebro je tu veľmi strmé. Z malého skalného koňa zostúpime dolu na malú štrbinu. Vľavo od nej je dobré a dosť veľké stanovište. Ďalej 25 metrov ľavou stranou rebra, potom jeho ostrím a na konci plochým ostrím skalného piliera na vrchol, odkiaľ ľahko dolu na najhlbšie sedlo. Možno odtiaľ zostúpiť bez ťažkostí do trávnatého žľabu vpravo. Z hlbokého sedla dalej exponovaným ostrím rebra do zárezu. Zo zárezu sa možno ľahko dostať doľava do žľabu, ktorý oddeľuje obidve rebrá steny. Zo zárezu postupujeme ďalej po rebre a jeho veľký výšvih obídeme z ľavej strany pomocou plošiny, ktorá je čoraz strmšia a hladšia a vyvedie nás na ostrie rebra už nad výšvihom. Odtiaľ 20 metrov ťažkým ostrím rebra, potom nasleduje spust po lane na sedielko. Toto miesto možno obísť po úzkej lávke zľava. Ďalej ešte na ďalší skalný pilier cez jeho ostrie, potom 75 metrov ľahkým chrbtom rebra na vrchol. Miestami je výstup exponovaný, miestami III.

Prelezy

# Lezec Dátum Štýl Názor na obtiažnosť Hodnotenie Problém Poznámka
1 Draper 17.09.2022 OS 3 4   Prelezené v trojici, prekvapilo dĺžkov a tým pádom aj časom, počasie vyšlo.
2 KasarM 13.06.2021 OS 3 1   OS, spolulezec Adriana Lepišová, rebro hnoj, zima, ľad, sneh, mrznúci dážď, vietor, cca 9 dĺžok, 1 skoba, zlaňák z uzla na starom lane zavklieneného v škáre (strach), na konci zlaňák z repiek o zub... 9 friendov, 9 vklinencov, slučky